Despre educație sau lipsa acesteia în industria ospitalității!

Proprietarii de hoteluri susțîn în diverse medii este o lipsă foarte mare de personal nu mai vorbim de personal calificat! Afirmație absolut corectă! Acum radiografia unei săptămâni în care am călătorit în 3 orașe mari din țara : București, Constanta și Brașov și experiență cu hoteluri, hotelieri și servicii. Hotel 5* stele București– camere mari, frumoase,moderne doar la ora 15.30 m-am trezit cu doamna camerista peste mine în camera, fară a bate la ușa și fară a se opri la al meu trezit din somn „stați puțînba chiar spunandu-mi ea a mai văzut „lenjerie intimă ” și oricum e obosită și vrea plece acasă …bun dar într-o discuție cu Directorul de HR a acestui hotel aflu nu e buget pt training, organigrama e subdimensionata dar nu are ce facă asta e bugetul. Mergem mai departe – Constanța – mai exact Mamaia – apartament frumos cu vedere spre maremai nasol terasa fusese curățată cândva, 2 veioze nu funcționau iar cele care funcționau aveau o intensitate atât de slabă încât atunci când doreai citești foloseai lumina de la telefon.

Restaurant? Service? dezastru – am așteptat 16 minute după două sticle de apă, iar mâncarea lasă foarte mult de dorit.

La SPA… 50/50… o experiență extraordinar de bună cu una extraordinar de proastă, dar cu un customer service extraordinar de bun și un manager de spa extrem de amabil. Cel mai interesant a fost înainte de a merge la hotel, directorul lor m-a rugat nu „fur” oameni prin prisma programelor de recrutare pe care le derulez…. acum nu pot nu întreb dacă îi considera buni cât fie furați sau se poate mai rău de atât, sau acesta este nivelul. Atunci revenim la educarea și investiția inexistentă în pregătirea lor.

A treia oprire – Poiana Brașov – hotel de 4* în care sunt precum acasă – cu servicii bune, mereu cu zâmbet, dar am ajuns în apartament – ultimul etaj – Velux pe tavan – vedem stelele dar vedem și razele soarelui pt nu funcționează fie trase. A venit un domn de la tehnic și a „lipit ceva acolo” având și o mare frustrare „ce facem doamnă tot cârpim nu bagă nimeni bani, doar vor ia.”

Dragi hotelieri degeaba ieșim și ne plângem fie nu sunt oameni, fie a fost un an prost fie toate s-au scumpit daca nu exista empatie, înțelegere, investiție în educație și în a respecta standardele stelelor pe care le purtați! Nu așteptați oamenii vina către voi. Părințîi îndrume pașii copiilor către industria ospitalității sau studenți care au posibilitatea de a compara standarde să aleagă România deoarece generațiile care vin din urma înțeleg daca nu investești în educație, nu respecți clientul și propriile standarde în cele din urma nu îl vei respecta nici pe el/ea și angajat! Când ai investit ultima dată într-un program de training pt angajații tai? când ai făcut o evaluare a gradului de satisfacție a angajaților în corelare cu cel al clienților? Ne dorim schimbare în bine, dar aceasta începe cu fiecare dintre noi!