Vine vara crește volumul de business dar unde sunt angajații pregătiți/potriviți pentru a oferi serviciile de care e nevoie? Hotelierii își doresc pe de o parte creșterea numărului de oaspeți, volum pe zona de conferințe și angajați pregătiți și zâmbitori să deservească turistul venit să-și ofere timpul și banii locației sale. Știm că nimeni nu e perfect și că nu existe echipe perfecte dar dragi hotelieri coborați un pic din turnul de fildeș cu picioarele pe asfalt, nisip, iarba în funcție de ce este lângă dumnevoastră.
Azi am făcut o greșeală imensă și am pus în prejudiciu un eveniment important – mi-am asumat și îmi asum eroarea – dar de aici și până la a fi jigniți niste oameni e cale lungă și nici macar nu era vina lor. Ne dorim să creștem echipe dar nu avem dispoziția să învățam oameni, ne dorim ca oamenii să fie liniștiți la muncă, dar nu le oferim liniște, ci stres suplimentar. Ne dorim oameni motivați cu toții dar în locul motivației oferim voci ridicate, jigniri, cuvinte obscene , priviri libidinoase. Vrem că generațiile care vin din urma să muncească – să știți că mulți tineri chiar vor să o facă – și sunt mandra că avem în echipa tineri, băieți și fete, care muncesc, care au obiective care vor să învețe și care acolo unde se simt apreciați înfloresc.
Dragi hotelieri, sufletele și mintea acestor tineri sunt niște grădini care au nevoie să fie îngrijite pentru a înflori sau putem da cu sapa ( că de atât sunt unii în stare) și aceste grădini vor dispărea. Știm că sunteți șefi de sală sau guvernante și se șifonează sacoul unora dintre voi daca muncesc cot la cot cu ai voștri colegi dar daca veți alunga constant oamenii care vor să muncească e posibil să se tocească și pantalonii în genunchi că veți fi aplecat să strângeți de pe jos resturile unei echipe pe care singuri a-ți distrus-o. Nu, nimeni nu este perfect, toți suntem perfectibili dar atunci când doar cifrele contează și arătatul cu degetul echipa nu se construiește iar la sfârșitul zilei cei care vor suferi vor fi oaspeții și ulterior hotelierul adică exact „piedestalul” pe care îl pupați.
Aveți mai multă încredere în tineri! DA ei greșesc, da ,nu stiu multe, sparg pahare și uita să verifice punga de alune pe care un turist a lașat-o începută în minibar că așa a „fraierit” el hotelul cu 10 lei, dar sunt la început și poate vor să învețe ! Un pahar cu apa, un croissant, o vorba buna, un training la fata locului cu răbdare și zâmbet, același pe care-l cereți la schimb și serviciile se vor îmbunătății – încet dar sigur!