Proprietarii de hoteluri susțîn în diverse medii că este o lipsă foarte mare de personal că să nu mai vorbim de personal calificat! Afirmație absolut corectă! Acum radiografia unei săptămâni în care am călătorit în 3 orașe mari din țara : București, Constanta și Brașov și experiență cu hoteluri, hotelieri și servicii. Hotel 5* stele București– camere mari, frumoase,moderne doar că la ora 15.30 m-am trezit cu doamna camerista peste mine în camera, fară a bate la ușa și fară a se opri la al meu trezit din somn „stați puțîn” ba chiar spunandu-mi că ea a mai văzut „lenjerie intimă ” și oricum e obosită și vrea să plece acasă …bun dar într-o discuție cu Directorul de HR a acestui hotel aflu că nu e buget pt training, că organigrama e subdimensionata dar că nu are ce să facă că asta e bugetul. Mergem mai departe – Constanța – mai exact Mamaia – apartament frumos cu vedere spre mare – mai nasol că terasa fusese curățată cândva, 2 veioze nu funcționau iar cele care funcționau aveau o intensitate atât de slabă încât atunci când doreai să citești foloseai lumina de la telefon.
Restaurant? Service? dezastru – am așteptat 16 minute după două sticle de apă, iar mâncarea lasă foarte mult de dorit.
La SPA… 50/50… o experiență extraordinar de bună cu una extraordinar de proastă, dar cu un customer service extraordinar de bun și un manager de spa extrem de amabil. Cel mai interesant a fost că înainte de a merge la hotel, directorul lor m-a rugat să nu „fur” oameni prin prisma programelor de recrutare pe care le derulez…. acum nu pot să nu mă întreb dacă îi considera buni cât să fie furați sau se poate mai rău de atât, sau acesta este nivelul. Atunci revenim la educarea și investiția inexistentă în pregătirea lor.
A treia oprire – Poiana Brașov – hotel de 4* în care sunt precum acasă – cu servicii bune, mereu cu zâmbet, dar am ajuns în apartament – ultimul etaj – Velux pe tavan – vedem stelele dar vedem și razele soarelui pt că nu funcționează să fie trase. A venit un domn de la tehnic și a „lipit ceva acolo” având și o mare frustrare „ce să facem doamnă tot cârpim că nu bagă nimeni bani, doar vor să ia.”
Dragi hotelieri degeaba ieșim și ne plângem fie că nu sunt oameni, fie că a fost un an prost fie că toate s-au scumpit daca nu exista empatie, înțelegere, investiție în educație și în a respecta standardele stelelor pe care le purtați! Nu vă așteptați că oamenii să vina către voi. Părințîi să îndrume pașii copiilor către industria ospitalității sau studenți care au posibilitatea de a compara standarde să aleagă România deoarece generațiile care vin din urma înțeleg că daca nu investești în educație, nu respecți clientul și propriile standarde în cele din urma nu îl vei respecta nici pe el/ea că și angajat! Când ai investit ultima dată într-un program de training pt angajații tai? când ai făcut o evaluare a gradului de satisfacție a angajaților în corelare cu cel al clienților? Ne dorim schimbare în bine, dar aceasta începe cu fiecare dintre noi!