Importanța leadership în industria ospitalității

Fiecare manager de succes din industria ospitalității știe că a oferi experiențe excelente pentru oaspeți reprezintă o parte esențială a jobului. Însă, un bun lider din acest domeniu va avea nevoie de mai mult decât bune abilități de customer care si orientare către client. În managementul ospitalității, este aboslut necesară crearea unei echipe grozave, care să poată ajuta organizația să performeze la cel mai înalt nivel, dar pentru a reuși acest lucru, abilitățile și calitățile de leadership targetate sunt vitale.

Rocsana Borda, HR Specialist

Indiferent de ramura industriei ospitalității, o carieră solidă și dezvoltarea abilităților de leadership se pot obține urmând continuu cursuri de specialitate, dar și prin puterea exemplului, mai exact, stând „în umbra” unui profesionist cu vastă experiență.

Dar ce este un lider în industria ospitalității?

Un astfel de lider este responsabil pentru motivarea echipei sale, îndreptând-o către un obiectiv comun și punând accent pe oferirea unor servicii excepționale pentru clienți. Liderul va ghida activitatea echipei, fiind „generalul” care se asigură de buna sa funcționare, având drept scop final depășirea așteptărilor clienților și totodată depășirea obiectivelor financiare preconizate de către proprietar.

De ce este important leadershipul în industria ospitalității?

Ca în orice altă industrie, echipa de conducere este vitală pentru succesul afacerii. O „conducere” excelentă poate inspira și angrena personalul către un mediu orientat spre succes. S-a dovedit că o echipă entuziastă reprezintă calea către succes atât în ceea ce privește businessul, cât și gradul de satisfacție a clienților. Un mediu de lucru pozitiv influențează categoric rezultatele, iar studiile arată că afacerile cu angajați mulțumiți înregistrează o creștere de circa 20% a profitabilității. Relația dintre angajați și liderii seniori reprezintă un factor cheie în loializarea pe termen lung a angajaților companiei. Un lider se va asigura că toți membrii personalului se simt apreciați și au o relație pozitivă cu locul in care își desfășoară activitatea, cu compania. Numai printr-o astfel de abordare se va putea construi o echipă solidă și se vor putea reține cele mai bune talente din domeniul ospitalității.

Care sunt calitățile unui lider în industria ospitalității?

A fi un bun lider necesită anumite calități, concentrate în mare parte pe capacitatea de a relaționa și de a inspira oamenii. Dacă ar fi să enumerăm principalele calități ale unui lider, acestea ar fi:

Ce abilități de management sunt importante în industria ospitalității și turismului?

Conducerea cu succes a unei echipe, în acest domeniu, necesită un set de abilități variate. Iată câteva dintre abilitățile-cheie de care un lider eficient are nevoie:

Pentru succesul unei afaceri, în care cifrele sunt la fel de importante ca și starea de bine a echipei, lucru care va reflecta în gradul de satisfacție a oaspeților, liderii trebuie aleși cu grijă. În același timp, trebuie să li se ofere posibilitatea dezvoltării profesionale, prin cursuri și traininguri de perfecționare, astfel încât calitățile pe care angajatorul le-a văzut să poată fi vizibile întregii echipe. Team work makes the dream work!